Evaluare dificultăți de învățare

Această activitate are ca scop identificarea dificultăților în învățare ale elevilor din grupul țintă, prin aplicarea testelor SMALSI, în vederea realizării de către cadrele didactice a planurilor de intervenție, în concordanță cu nevoile individuale ale elevilor. Toate acestea duc la îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor la disciplinele de examen (limba și literatura română, matematică), din cadrul Evaluărilor Naționale.

SMALSI este un chestionar de autoevaluare, conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivaţia şcolară şi cu strategiile de învăţare.

7 dintre acestea se axează pe punctele tari ale elevului, iar 3 vizează punctele slabe ale acestuia.

Rezultatul evaluării îl constituie următorii indicatori, specifici pentru:

PUNCTE TARI ALE ELEVILOR

  • Strategii de studiu: Selectarea informaţiilor importante, realizarea de legături între informaţiile asimilate deja şi cele asimilate recent, strategii de memorare pentru codificarea informaţiilor
  • Abilităţi de luare de notiţe/ ascultare: Capacitatea de a selecta informaţiile importante pentru luarea eficientă de notiţe şi organizarea acestora
  • Strategii de citire/ înţelegere: Parcurgerea, monitorizarea şi recitirea textelor, inclusiv autotestarea pentru a asigura înţelegerea conţinutului
  • Abilităţi de scriere/ cercetare: Cercetarea temelor în orice mod, organizarea proiectelor scrise, verificarea erorilor făcute
  • Strategii folosite la teste: Creşterea eficienţei legate de participarea la teste/ examinări, inclusiv eliminarea răspunsurilor improbabile şi a ghicitului strategic
  • Tehnici de organizare: Organizarea materialelor primite la şcoală şi a celor de studiu, structurarea sarcinilor, inclusiv a temelor şi a altor proiecte
  • Gestionarea timpului: Utilizarea eficientă a timpului pentru finalizarea temelor, conştientizarea intervalului de timp necesar pentru realizarea sarcinilor şcolare

PUNCTE SLABE ALE ELEVILOR

  • Motivaţie academică scăzută: Lipsa motivaţiei intrinseci necesare pentru a se implica şi a avea succes în sarcinile academice
  • Anxietatea faţă de teste: Experienţa elevului de a manifesta simptomele anxietăţii legate de teste/ examinări, performanţa scăzută la teste cauzată de îngrijorarea excesivă
  • Dificultăţi de concentrare/ atenţie: Dificultatea de a participa la ore/ cursuri şi la alte sarcini şcolare, monitorizarea şi concentrarea atenţiei asupra performanţei şi a evitării elementelor perturbatoare

Pachetul de teste SMaLSi achiziționate în cadrul proiectului au fost aplicate de către profesorul consilier școlar, angajat al proiectului tuturor elevilor de gimnaziu. Rezultatele testelor au fost comunicate individual elevilor și părințiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *