Scopul: educarea elevilor în spiritul toleranței, al cooperării și prieteniei ca un sistem de norme și valori, prin formarea comportamentelor de prietenie și respect;
Obiectivele:
- să definească bullying-ul și tipurile de violență;
- să analizeze cauzele bullying-ului;
- să accepte toleranța, să fie empatici.;
- să adopte un comportament corect când interacționează cu alți elevi.
Descrierea activităţii:
În cadrul acestei activități, au participat elevii identificați în cadrul proiectului în categoria prevenție (12 elevi), alături de colegii lorfiind informați despre fenomenul de ,,bullying”: definire, forme de manifestare, cauze, efecte, forme de prevenție, modalități de a lua atitudine, de a interveni pentru ei înșiși, prin intermediul unei prezentări Power Point. De asemenea, au analizat cauzele bullying-ului și au discutat pe grupe prin intermediul unor exerciții destinate acestei teme, faptul că fiecare elev trebuie să adopte un comportament adecvat prin spiritul toleranței fiind foarte importantă cooperarea dintre ei și prietenia pentru a preveni acest fenomen.
La finalul activităţii, elevii au primit un chestionar de identificare a situațiilor de bullying, iar apoi au realizat desene cu titlurile,,Spune nu bullying-ului în mediul școlar!” și ,,Stop violența !”
Modalităţi de evaluare: analiza și aprecierea privind materialele elevilor, expoziția cu materialele realizate organizate în cadrul școlii.
CHESTIONAR PENTRU DEPISTAREA CAZURILOR DE VIOLENŢĂ ÎN ŞCOALĂ
1.Alege varianta adevărată:
Nr.crt | Manifestări violente | Deloc | Rar | Des | Foarte des |
1 | Expresii jignitoare între elevi, referitoare la aspectul estetic | ||||
2 | Expresii jignitoare între elevi, referitoare la situaţia materială | ||||
3 | Expresii urâte între elevi | ||||
4 | Ceruri, conflicte | ||||
5 | Expresii jignitoare între elevi, referitoare la apartenenţa etnică | ||||
6 | Expresii jignitoare între elevi, referitoare la apartenenţa religioasă | ||||
7 | Bătăi între elevi | ||||
8 | Alte situaţii( enumeraţi)……… ……………………………………… |
2.Fenomenul de violenţă la şcoală se manifestă :
Nr crt | Locul | Deloc | Rar | Des | Foarte des |
1 | În orele de curs | ||||
2 | În pauze | ||||
3 | În incinta şcolii, după programul şcolar | ||||
4 | Lângă şcoală, după programul şcolar |
3.Ai fost vreodată în situaţia de a fi violent/agresiv faţă de un coleg sau profesor: DA/NU
4.Ai fost agresat de colegi în şcoală DA/NU
5.Ai fost agresat de profesori în şcoală: DA/NU
ASPECTE DIN CADRUL ACTIVITAȚII