În cadrul acestor activități, elevii vor beneficia de activități desfășurate afară/în natură, educația outdoor fiind o puternică sursă de experienţe de învăţare-un mediu relaxant, liber, fără constrângerile pe care le impun „cei patru pereţi ai unei săli de clasăˮ, poate oferi copiilor nenumărate provocări, astfel că procesul de educare devine puternic, inspiraţional şi de natură să schimbe comportamente antisociale, să creeze o relaţie puternică între copii, bazată pe sprijin reciproc.
1. Atelier practic explicativ: ,,Grădina din școala mea”
Se amenajează împreună cu elevii o clasă/grădină în curtea școlii structurată pe două spații: unul de desfășurare a activităților, dotat cu mobilier specific și unul dedicat activităților de grădinărit (sadit, plantat, îngrijit), pentru observarea ciclului de dezvoltare al plantelor.
2. Atelier practic explicativ: ,,Cetatea exploratorilor”
,,Cetatea” semnifică dezvoltarea progresivă a exploratorului și drumul prin care ajunge să aibă un rol constructiv în societatea în care trăiește.
Elevii vor descoperi în drumețiile relizate cetăți/rezervații/obiective turistice, urmărind descrierea unor trasee scurte parcurse în orizontul local, prin raportare la repere, puncte cardinale pe baza unui algoritm dat.
Obiective urmărite:
O1 – Înţelegerea relaţiei dintre om şi mediu, a interdependenţei dintre calitatea mediului şi calitatea vieţii
O2 – Identificarea şi descrierea obiectivelor naturale şi antropice prezente în arealul vizitat.
O3 – Înțelegerea relației de cauzalitate dintre activitatea omului şi capacitatea naturii de a ne furniza resurse esenţiale
Activităţi propuse:
A1 – Ziua Pământului – Împreună cu natura
Activitatea constă în prezentarea unor materiale informative şi identificarea elevilor care vor să se implice activ. Ea este dedicatã “Zilei Mondiale a Pãmântului”, eveniment simbol al responsabilitãţii civice în protecţia mediului înconjurãtor. Prezentarea unor materiale informative şi identificarea elevilor care vor să se implice activ. Elevii vor realiza mini-proiecte privind protejarea Parcurilor Naţionale şi ale Rezervaţiilor Naturale. Lucrãrile vor fi prezentate de cãtre elevi pe suport electronic în programele agreate de ei. Scopul principal este conştientizarea tinerilor în legãturã cu sãnãtatea planetei, precum şi necesitatea protejării mediului înconjurător.
A2 – Drumeţie în împrejurimile localităţii Racoş, Braşov.
Drumeţia de o zi în zona localităţii Racoş are ca scop vizitarea unei arii protejate de mare interes geologic şi redescoperirea ei din punct de vedere turistic, cu obiectivele:
– Castelul Sükösd-Bethlen, monument istoric din județul Brașov
– Complexul Geologic Racoșul de Jos, rezultate ale unor activități de erupții intense (vulcanul stins)
– Coloanele de bazalt, reprezintă masive columnare de bazalt, cu o geologie caracterizată prin prezența scurgerilor de lavă – Lacul de smarald, format într-o veche carieră
A3 – Dezvoltarea abilităţilor de cercetare şi de explorare a lumii vii prin observarea efectelor acţiunii omului asupra biodiversităţii – excursie ]n Cisnădie – Cisnădioara.
- Atelier practic explicativ: ,,Arta în natură”
Elevii colecționează materiale din natură(pietricele, bețe, scoarță căzută de pe copaci, conuri, bucăți de lemn, frunze, petale, scoici, semințe etc.)
Cu ajutorul elementelor naturale colectate, micii exploratori pot realizează lucrări (printuri botanice, tablou cu țesături naturale,tablou cu flori presate, sticluțe senzoriale și poțiuni magice).
- 1 grupă x 25 elevi/activitate/an
Beneficiari direcți: 25 de elevi ai claselor V-VIII anual
Resurse umane – 2 cadre didactice care susțin activități extrașcolare în cadrul proiectului
Resurse materiale-amenajarea unei clase în gradina școlii în vederea desfășurării activităților outdoor (dotarea cu jocuri de exterior, materiale, mobilier, realizarea unui colț de gradină (plantare de legume, flori, pomi ornamentali), transport, bilete de intrare.
Atelier 1
Atelier 2 – Artă, imaginație și creativitate cu materiale din natură.